Monday, September 7, 2009

putaran sang bumi dan manusia serta aku

dunia terus berputar...meninggalkan umat umatnya yang lalai dan tidak mengikuti peredarannya...sampai ada yang terlupe bahawa sekarang dunia sudah hampir kezaman penghujung...aku takot....takot sangat sangat...ramai yang sekarang dah hampir lupakan asal perjanjian kita ketika menjadi segumpal daging...ketika ingin diberi nikmat melihat dunia...bersungguh sungguh kita berjanji bahawa akan taat perintah...tapi semuanya hanya mainan mulut sahaja...bila kita sudah lupa...kita terus lupa...lupa dan lupa..aku xda kuderat yang cukup untuk mengigatkan semua...sekadar luahan yang boleh dikongsi...kadang kala..aku pon terlupa...lalai..untung sedar walau seketika..aku cuba..untuk jadi yang lebih baik dari aku yang dulu...

No comments:

Post a Comment